Monday, April 16, 2012

:: petua kempiskan perut saya dan anda ::

siapa kat sini yg ada masalah perut buncit ?? jangan malu jangan segan kerana saya juga seperti anda.. teeheee... oke macam biasa aku memang rajin google kalau aku nak tahu ttg sesuatu perkara.. 
so tadi jalan2 kat internet dan terjumpa petua camne nk kepiskan perut yg menonjol ke depan.. 

terima kasih kat petua sejagat untuk petua yg sgt mudah untuk diamalkan ini.. semoga lepas nih kita same2 rajen untuk amalkan petua nih yer kawan2..

PETUA KEMPISKAN PERUT

1. mula2 bancuh segelas air teh TANPA GULA
2. kemudian perahkan limau nipis ke dalam air teh tersebut.
3. amalkan minum setiap hari sehingga perut yg menonjol kembali kempis..

mudahkan???

oke, bagi ibu-ibu selepas bersalin pula, anda tentu risau perut anda akan berubah selepas melahirkan bukan??
jangan risau lagi kerana petua sejagat ada kongsikan petua yg boleh para ibu sekalian alam amalkan untuk hilangkan kebuncitan perut anda..

CARANYA

1. sediakan bahan-bahan seperti kapur sirih (kapur makan), minyak kayu putih dan juga perahan limau nipis.
2. gaulkan ketiga-tiga bahan hingga rata.
3. sapukan kesemua bahan tadi ke perut dan pinggang ibu bersalin sehingga rata.
4. setelah bahan-bahan tadi kering, ikat bahagian perut dan pinggang dengan rapi menggunakan lampin bayi.. guna barut pon boleh.. 
5. amalkan petua ini setiap pagi dan petang selama 40hari berturut-turut, insyaallah anda akan mendapat hasilnya..

**walaupun aku sendiri tak cuba lagi petua-petua nih, tapi ilmu yg baik kan lebih elok untuk dikongsikan.. 
**insyaallah, mulai harini, aku akan amalkan petua yg pertama.. nnt kalau da ade beby, bolehlah amalkan petua yg kedua pulak.. anda pula bagaimana??

No comments:

Post a Comment

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers